Wybierz wydziałWydział w CiechanowieWydział w OstrołęceWydział w PłockuWydział w RadomiuWydział w SiedlcachWydział w Warszawie

Europejski Dzień Języków 2017

Celem przedsięwzięcia jest promocja modelu indywidualizacji na zajęciach języków obcych oraz upowszechnienie przykładów dobrej praktyki.
Zapraszamy 4 października 2017r. do MSCDN Wydział w Ostrołęce na spotkanie pod hasłem „Indywidualizacja w procesie nauczania języków obcych"
Konferencja ma charakter forum, podczas którego nauczyciele poszerzają wiedzę na wybrany temat i dokonują wymiany doświadczeń. W programie przewidziane jest wystąpienie eksperta oraz prezentacje nauczycieli z naszego regionu, którzy podejmują próby implementacji idei indywidualizacji procesu nauczania w swojej pracy dydaktycznej.

W programie:

• Nauczyciel języka obcego wobec problemu indywidualizacji procesu nauczania

dr Mariola Jaworska - doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa (2008, Uniwersytet Warszawski, promotor: prof. dr hab. Elżbieta Zawadzka-Bartnik), absolwentka filologii germańskiej oraz dydaktyki języków obcych, dyrektor Zespołu Kolegiów Nauczycielskich w Szczytnie (2007-2010), kierownik Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego UWM w Szczytnie (2008-2012), zastępca Kierownika Katedry Filologii Germańskiej (2012- 2013).
 Członek Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, Stowarzyszenia Germanistów Polskich, Polskiego Stowarzyszenia Lingwistyki Stosowanej, Międzynarodowego Stowarzyszenia Germanistów.
Obecne zainteresowania naukowe koncentrują się na indywidualizacji procesu nauczania języków obcych oraz nauczaniu języków obcych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Wcześniejsze badania dotyczyły autoewaluacji, kształcenia nauczycieli języków obcych oraz standardów europejskich w kształceniu językowym.

 

• Przykłady dobrych praktyk indywidualizacji procesu nauczania – uczenia się języka obcego

Ewa Torebko, Nauczycielka języka angielskiego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Cypriana Kamila Norwida w Wyszkowie.
Szkolny pokój zagadek, czyli jak wykorzystać ideę ‘escape room’ na lekcji.
‘Escape room’, czyli pokój zagadek lub pokój ucieczek, to koncepcja, która pozwala nauczycielowi zapakować w atrakcyjną formę każdą wybraną treść edukacyjną oraz pozwala uczniom rozwijać umiejętność krytycznego myślenia, kreatywność, komunikację i współpracę w zespole. Podczas warsztatu nauczyciele będą mieli okazję ’ przeżyć na własnej skórze’ ucieczkę z pokoju zagadek.

 

⦁ Oferta MSCDN dla nauczycieli języków obcych na rok szkolny 2017/2018

Katarzyna Małkowska-Gąska Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ostrołęce

Zgłoszenia online za pomocą formularza rejestracyjnego

Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji na temat Europejskiego Dnia Języków: http://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/pl-PL/Default.aspx

mpp